Tagi

Share on Facebook2Share on Google+0Tweet about this on TwitterPin on Pinterest1

Śniadanie to podstawowy posiłek w ciągu dnia. Co jeść, żeby nie przytyć i dostarczyć organizmowi porządną dawkę energii na cały dzień? Poniżej parę propozycji, które możesz wykorzystać.

Śniadanie to podstawa

 Koktajle owocowe i warzywne

pomogą na dobre się obudzić. Są orzeźwiające i mają mnóstwo witamin! Jeśli dodasz do nich cytrynę lub grejpfruta zapewnisz sobie na długo świeży oddech. Warto wypić je na pusty żołądek, jeszcze przed śniadaniem. Kliknij tutaj  i poszukaj swojego ulubionego smaku.

 Kasze z owocami lub warzywami.

Kasza jest nie tylko smaczna, ale i zdrowa. Możesz dodać do niej owoce, warzywa lub inne, ulubione dodatki np. orzechy. Po zjedzeniu takiego śniadania pozostaniesz syty na długi czas. I nie przytyjesz, bo porcja kaszy ma ok. 200 kcal (bez dodatków). Kasza jest szybka w przygotowaniu i może stanowić idealną bazę nie tylko do śniadaniowych przepisów. Warto ugotować jej więcej i nadmiar wziąć do pracy np. z musem jabłkowym lub warzywami. Jeśli nie lubisz kaszy – zrób sobie owsiankę! Inspiracji na pożywne śniadanie szukaj tutaj

 Wariacje z jajkami.

Jajko sadzone, jajecznica, omlet lub – dla odchudzających się – jajko na miękko. Do tego kromka pełnoziarnistego pieczywa i porcja warzyw. Śniadanie w przysłowiowe 5 minut! Zerknij i tutaj przekonaj się sam!

Tradycyjne tosty lub zwykłe kanapki.

To jest to, co my Polacy kochamy najbardziej: kanapki! Aby były zdrowie, dodaj do nich jak najwięcej warzyw. Jeśli robisz sobie kanapki ‚na wynos’, pamiętaj o tym, aby wcześniej podpiec chleb kilka minut w piekarniku a same warzywa odsączyć z nadmiaru wody na ręczniku papierowym. Dzięki tym prostym zabiegom kanapki pozostaną suche i nie namokną od ogórka lub pomidora.

 Coś ciepłego do picia.

Zimą i w chłodniejsze dni pamiętaj o tym, aby rozgrzać swój organizm ulubionym, ciepłym napojem: herbatą, kakao, tradycyjną kawą lub naszą pyszną kawą zbożową Cykorianką, wykonaną z buraka, żyta i cykorii.

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Share on Facebook2Share on Google+0Tweet about this on TwitterPin on Pinterest1